Kuchnia, Rodzina, Zdrowie

Śniadanie idealne: sekrety pysznej owsianki

Spread the love

Jeśli co rano przeżywasz ten sam dylemat – co dziś zjeść na śniadanie, to znaczy, że musisz tu chwilę przystanąć!

Nie wzdrygaj się na samą myśl o owsiance – chcę Cię przekonać, że wbrew pozorom danie z dodatkiem płatków owsianych może być bardzo smakowite. Oczywiście płatki owsiane możecie bez problemu zastąpić jęczmiennymi, żytnimi czy orkiszowymi.

Aż trudno uwierzyć, że jeszcze nie tak dawno nie pomyślałabym, że owsianki mogą być tak pyszne!

Baa, nie podejrzewałabym nawet, że Pan Domu głoszący, że śniadanie to bzdura i strata czasu wkrótce po tym, gdy zacznę przyrządzać owsianki porzuci swą pokrętną ideologię.

Owsianka może być traumatycznym przeżyciem, jeśli jest przygotowana tylko po to, by była zapchaj żołądkiem. Zapewniam Was, że przyrządzona z miłością zniknie z talerza w trymiga!

W czym zatem tkwi sekret dobrej owsianki?

W doborze sezonowych składników. Takie to proste i trudne zarazem. Nie udawajcie w środku zimy, że jest pora na truskawki, nie mieszkamy przecież w Hiszpanii! No chyba, że mieszkacie, to rwijcie je prosto z grządki.

Rozejrzyjcie się wkoło. U mnie w ogródku, mimo, że to już lipiec, wciąż czerwienią się truskawki 😉 Wciąż można znaleźć na krzaku porzeczkę, a papierówki słodko pachną, kryjąc się wśród puszystej trawy. W lesie nadal kuszą jagody, a wzdłuż śródpolnych dróg uśmiechają się nieśmiało pierwsze jeżyny.

Wykorzystajcie to. Ja namiętnie przerabiam te owocowe skarby w kuchennym zaciszu i zamykam w słoikach. Zimą taki dżem będzie w sam raz do owsianki zapiekanej w piekarniku!

Poza tym, nie wyobrażam sobie owsianki bez – a jakże! – koziego twarogu i miodu akacjowego. Ugotowane płatki mieszam po prostu z odrobiną jogurtu i miodu, posypuję twarożkiem i owocami. Lubię też chrupkie dodatki takie jak chociażby zrumienione orzechy czy płatki kukurydziane.

Pamiętajcie też, żeby zadbać o barwy na talerzu. W końcu jemy również wzrokiem – rzućcie tylko okiem na poniższą miseczkę.

Powyższe połączenie to truskawki, kiwi, banan, rodzynki i kocimiętka. Plus owsianka oczywiście z jogurtem, miodem akacjowym i kozim twarożkiem.

Kiwi, czerwona, czarna i biała porzeczka, płatki nagietka i maku, kwiaty kocimiętki, otręby orkiszowe.

Typowo majowe zestawienie. Czereśnie i kwiaty robinii akacjowej w połączeniu z prażonymi orzechami.

Wiśnia, morela, płatki maku ozdobnego, kwiat kocimiętki, płatki kukurydziane.

Zachęcam Was też, żebyście nie bali się eksperymentować. Sięgajcie po kwiaty! U nas niekwestionowany numer jeden to kocimiętka, która doskonale odświeża i przełamuje słodycz owsianki. Bardzo lubimy też płatki nagietka i maku ozdobnego. Oprócz nich nada się kwiat ślazówki, cykorii podróżnik, stokrotki, niezapominajki czy bodziszka łąkowego.

Jestem bardzo ciekawa, czy lubicie owsianki? Jeśli tak, to jakie są Wasze ulubione dodatki?