Dom i ogród, Kuchnia, Rodzina, Zdrowie

Majowa owsianka: z czereśniami i kwiatami akacji

Spread the love

Owsianki to śniadanie bardzo lubiane przez naszą trójkę. Są nie tyko pożywne, na długo zaspokajając głód, ale i zdrowe – ich porcja to solidne źródło białka i aminokwasów oraz witamin z grupy B, w tym B1 niwelującej zmęczenie i rozdrażnienie oraz B6, która sprzyja lepszej pamięci i koncentracji. W płatkach owsianych znajdziemy też witaminę E, która działa przeciwstarzeniowo. Poza tym składniki zawarte w owsiance wpływają na poprawę nastroju – to tani i bardzo skuteczny antydepresant.

 

Przygotowując owsiankę, zawsze dobieram dodatki pod kątem aktualnej pory roku, sięgając przede wszystkim po produkty sezonowe i nasze krajowe. Więc gdy tylko zaczerwieniły się u nas pierwsze czereśnie, od razu zawitały na śniadanie w doborowym towarzystwie owsianki.

 

Skuszeni moją majową propozycją na owsiankowe śniadanie?

Zatem na dwie porcje potrzebujecie:

  • garść kwiatów akacji,
  • pół szklanki płatków owsianych,
  • szklankę mleka lub wody,
  • garść uprzednio namoczonych rodzynek,
  • dwie garści wydrylowanych czereśni,
  • miód do smaku,
  • 1 banan,
  • 100 g twarogu (u nas rzecz jasna, kozi z tego przepisu),
  • 4-6 łyżek jogurtu,
  • garść mieszanki orzechów.

W garnku z grubym dnem podgrzewamy mleko, dodajemy płatki owsiane i gotujemy ze 2-3 minuty. Zestawiamy garnek z ognia, owsianka zdąży dojść podczas przygotowywania reszty składników. Możemy też zalać płatki mlekiem wieczorem dnia poprzedniego i wstawić je do lodówki – rano baza śniadania będzie gotowa. Rodzynki zalewamy wrzątkiem. Czereśnie myjemy, drylujemy i kroimy na pół, dzielimy je na dwie porcje. Obieramy banana i kroimy go w plasterki, a przepłukane w bieżącej wodzie kwiaty akacji odrywamy od łodyżki. Na patelni prażymy orzechy, odsączamy rodzynki i porcjujemy je na 2 części. Twaróg dzielimy na pół.

Do miseczek nakładamy owsiankę, połowę bananowych talarków,  pokruszony twarożek i 2-3 łyżki jogurtu. Mieszamy i polewamy do smaku miodem (polecam miód akacjowy bądź rzepakowy). Na wierzch dodajemy porcję czereśni, połowę uprażonych orzechów i posypujemy kwiatami akacji.

Smacznego!